Mida ootab äriklient kaupmehelt?
![](https://finestcommerce.ee/wp-content/uploads/2022/01/rauno_uus-scaled.jpg)
See võib kõlada karmilt, aga digitaalsete
tehnoloogiate pidev areng on toonud kaasa olukorra, kus tootjad on sunnitud oma
äriklientide eest võitlema. Järjest enam äriklientide esindajaid otsivad enda
jaoks sama mugavat ostukogemust, mida nad saavad eraisikutena, endale
meelepärasest B2C e-poest tellimusi tehes. Inimeste ostukäitumine on ajas
muutunud, ning ei tohiks unustada, et Sinu ärikliendi esindaja on tavatarbija,
kes eelistab oma oste läbi e-kanali teha. See omakorda tõstatab küsimuse, mida
ootab äriklient kaupmehelt? Järgnevalt proovingi püstitatud küsimusele
vastuseid anda.
Infot, mida erinevatest e-kanalitest on
võimalik hankida, on tänasel päeval tohutult palju. Seetõttu ei saa märkimata
jätta, et enamik ostu või ka koostöösse astumise otsustest sünnib väga
põhjaliku eeltöö pinnalt, mille raames klient uurib ja kogub enda jaoks
väärtuslikku infot, võrdleb seda kaupmehe konkurentidega ning alles seejärel
otsustab millise ettevõttega koostöösse soovitakse astuda. Seetõttu on oluline,
et kaupmees omaks väga heal tasemel e-kanalit, milles peaks nähtav olema kogu
tootesortiment koos vajaliku infoga. Potentsiaalsel kliendil on võimalik
sellisest keskkonnast, soovitud infot lihtsalt ja kiirelt kätte saada.
Koduleht on kui ettevõtte visiitkaart, mida
võib päevas külastada kümneid kui mitte sadu potentsiaalseid kliente. Selles
valguses võib tekkida küsimus, et miks ei võiks kogu oma äri veebipõhiseks
muuta? See on õigustatud küsimus ja tegelikult võikski, sest teie kliendid
ootavad seda. Äriklient ootab mugavust, mis võimaldaks tal soovitud tooteid
sirvida ja tellida, talle sobival hetkel ja kohas, mitte siis kui kaupmees seda
soovib. Staatilised kataloogid ja ajamahukad, aga sisult lihtsalt pöördumised
müügiesindajate poole on saamas minevikuks, sest klient eelistab kogu
ostuotsusele eelneva töö ja tellimuse, iseseisvalt ära teha – kataloogikaup ja
kõned müügiesindajale seda aga ei võimalda.
Lisaks mugavusele, ootavad kliendid kaupmehelt
ka läbipaistvust. Seda nii rikkaliku tooteinfo kättesaadavuse kui ka
hinnastamise osas. Olukorras kus ettevõtete tegevuskulud kasvavad, hindavad
kliendid järjest rohkem seda, et enne toodete ostukorvi lisamist on neil selge
ülevaade huvipakkuvate toodete maksumusest. Jällegi tuleb arvesse võtta, et
suurema tõenäosusega eelistab äriklient kaupmeest, kelle poolt pakutavate
toodete ja ka teenuste hinnad on avalikud ning neid on võimalik enne tellimist,
konkurentide poolt pakutavatega võrrelda.
Läbipaistev hinnastamine on oluline, aga ehk
tähtsamgi on paljude klientide jaoks info, mis puudutab soovitud kaupade
laoseisu ning tarneaegasid. Selles võib kaupmehe jaoks peituda tõeline
konkurentsieelis. Kui teie klient näeb, et soovitud toode on laos olemas ning
see on võimalik kätte saada päeva või kahe jooksul siis tõstab see oluliselt,
kohese ostuotsuse potentsiaali. Kaupmehe seisukohalt on tähtis omada B2B
tellimuskeskkonda, mis olemuselt justkui tavapärane e-pood, aga mõeldud ainult
oma äriklientide teenindamiseks. Kui ühendada tellimuskeskkond oma majandustarkvara,
tootmise ja miks mitte ka partneritega, siis on võimalik pakkuda oma klientidele
sujuvamat ning mugavamat teekonda huvi tekkimisest kuni kauba kätte saamiseni.
Ei tohi unustada, et klient soovib olla teie
kui kaupmehega ühenduses, aga tasub silmas pidada, et seda mitte enam kõige
traditsioonilisematel viisidel. Uus (juhtide) põlvkond on kasvanud üles
interneti ajastul ning sellest lähtuvalt on muutunud ka eelistatud
suhtluskanalid. Isiklikele kohtumistele ning telefonikõnedele eelistatakse järjest
rohkem virtuaalseid kanaleid – juturoboteid, videovestlusi ja- konverentse ning
ilmselt ei ole kaugel ka aeg mil tuleb tõsiselt mõelda liit- või
virtuaalreaalsuses kliendikogemuse pakkumisele.
Isegi kui täna tundub kohati uskumatu, et tootmisega tegelev ettevõte võiks oma tooteid läbi e-kaubanduse kanalite müüa siis tegelikkuses on tänaseks juba paljud ettevõtted nii Eestis kui välismaal antud valdkonda arendama hakanud. Klientide ootused neile pakutava ostuteekonna ja klienditeeninduse puhul on muutunud. Veebipõhine äri on tulevik ning sealjuures ei ole tähtis kas kaupmehena pakud oma klientidele betooni, katusetarvikuid, vineeri või külmutatud saiakesi - kliendid ootavad, et nende huvid tõstetaks esikohale.