5 põhjust, miks peaksid B2B ärina e-poodi investeerima

Pandeemia pani paljusid ettevõtteid ennaktempos oma e-poodi arendama – kes tegi vajalikud uuendused maksete ja tarnete lihtsustamiseks, sortimendi suurendamiseks, tooteinfo täpsustamiseks, kes investeeris hoopis täiesti uue, mõne ettevõtte puhul lausa esimese e-poe loomisesse. Olukordades, kus valdav enamus füüsilisi poode pidi oma uksed sulgema, ei olnudki neil muud valikut – tegu oli ellujäämiseks vajalike sammudega.

Koroonapiirangud mõjutasid B2B ärisid mõnevõrra vähem – aja jooksul sisse töötatud ärisuhted olid niikuinii füüsilisest ostukeskkonnast kulgenud pigem meilboksi ning puudus terav vajadus oma äriprotsesse kardinaalselt uuendada.

Senistesse mustritesse kinni jäämine võib aga paljude ettevõtete jaoks tähendada kasvuvõimalusest loobumist. FinestCommerce E-Kaubanduse valdkonna juht Martin Lond toob välja viis põhjust, miks ettevõtted peaksid ka äriklientide teenindamiseks kaaluma e-kaubanduse võimalusi.

Miks investeerida B2B äris e-poe arengusse?

Äriklient ja eraklient ootavad samasugust mugavust
On ekslik arvata, et selge kategooriapuu, lihtsalt kasutatav otsingufiltrite süsteem või detailne tootekirjeldus on luksus, mida vajavad vaid moe- või kodukaupu valivad eratarbijad. Ärikliendid eeldavad samuti, et neile pakutakse võimalust näha kogu valikut, selles lihtsalt navigeerida, sobiva toote leidmisel mugavalt ilma tellimuskirjadele vastuseid ootamata tellimus teha ja kas ülekande, krediidilimiidi abil või arvega tellimuse eest tasuda. FinestCommerce kogemus näitab, et selliselt üles ehitatud mugav lahendus genereerib kordusostu ning suurendab ka keskmise ostu maksumust – läbipaistev ja lihtne lahendus on võimalus, mida kliendid kasutavad meelsasti ka järgmisel ostukorral.

Äriklient otsib samuti inspiratsiooni 
On ekslik arvata, et kui Sinu klient on ostnud kolm korda järjest samas koguses samu tooteid, siis jääb ta igavesti just sellist valikut tegema. Kuigi paljud B2B ärid pakuvad oma klientidele tellimiseks väga laia sortimenti, siis sageli kuvatakse kodulehel vaid kaubamärke ning lisainfo saamiseks tuleb pöörduda müügiesindaja poole.
Selleks, et äriklient ei suunduks uusi ideid otsima konkurendi juurde, tasub alternatiivsete võimaluste valik talle oma e-poes võimalikult kiirelt, mugavalt ja lihtsalt kättesaadavaks teha. E-kanalis saab kaupmees kuvada välja kõiki tooteid oma koostööpartneritelt ja hankijatelt koos laoseisuga, tarneinfoga, piltidega, täiusliku tooteinfoga ja kasvõi kasutusjuhenditega, et klient saaks ise veenduda, et toode on õige. Hinnainfo osas on kaupmehel valik, kas hindasid avalikult välja ei kuvata ning saab konkreetsele tootele või ostukorvile teha hinnapäringu või kuvatakse personaliseeritud hinnakirjasid peale e-poodi sisse logimist. Lisaks tekib võimalus luua enda võtmebrändidele täiesti eraldiseisvad brändilehed, mida koos turunduskampaaniatega kasutades saab kasutada brändituntuse tõstmiseks ja müügi edendamiseks sihtturul.

Müügiinimesed saavad keskenduda suurematele projektidele
Automatiseerimisest ja digitaliseerimisest on saanud tänapäeval hügieenifaktor, sest tööjõudu napib, see on kallis ning inimeste väljaõpetamine samuti aeganõudev ja kulukas. Seetõttu tasub B2B äridel mõelda samuti sellele, kas ja kuidas saab oma protsesse lihtsustada, et inimesed saaksid panustada nappi ajaressurssi ennekõike suuremat väärtust loovatele töölõikudele. Telefonis ja meili teel hinnapäringutele vastamine, laosesisu täpsustamine või tarneaja ennustamine ei ole müügi-inimeste mõistlik ajakasutus. Hea funktsionaalsusega e-kanal annab kliendile selle info automaatselt. Kui see kombineerida võimalusega kaup ka kohe ära tellida ning valida sobiv tarneviis, siis vabastab see teie müügiosakonna aega tegeleda nende müükidega, mis päriselt vajavad personaalset konsultatsiooni ning see avab võimalused müüginumbrite suurendamiseks.

Sinu äri on avatud 24/7 ja asub igal pool
Finestcommerce meeskonna kogemus näitab, et e-poe avamine on käivitanud sageli tehingute kasvu just väljaspool füüsilise poe avamisaegu. Müügid toimuvad ka siis, kui Sinu müügimehed magavad või naudivad väljateenitud puhkust nädalavahetustel. Üks osa Sinu äris on pandud justkui autopiloodi peale. Kohalolu veebis parandab Sinu nähtavust ja suurendab müügimahte, võimaldades Sul soovi korral siseneda lausa uutele turgudele ilma, et neis riikides füüsiliselt oma äri avaksid.

Sul on parem ülevaade tooteinfo kvaliteedist
Kui sa oled tootja või distribuutor, siis osad sinu kliendid on edasimüüjad. Nende müügiedu üks oluline alustala on korrektne, rikkalik ja apetiitne tooteinfo ning pildid sinu toodetest. Kui oled juba ise panustanud kvaliteetse sisu loomisesse, siis kindlasti on mõistlik see info võimalikult efektiivselt ka oma klientidele kättesaadavaks teha. Hästitoimiv e-poe platvorm on selleks kõige lihtsam viis.

Kui oled kaalunud ka oma B2B äri e-müügi platvormi käivitamist, siis võta meiega julgesti ühendust – kaardistame ühiselt võimalused, kuidas veebipood saaks anda Sinu ärile uut hoogu!

Kuula ka podcasti!

FinestCommerce e-kaubanduse valdkonna juht Martin Lond jagab mõtteid
Eesti ettevõtete kasvupotentsiaalist tänu e-kaubandusele.
Saates tuleb juttu soovitustest ettevõtetele, kes veel ei tegele või alles plaanivad oma e-äri arendama hakata,
mida üldse oma e-äri arendamisel silmas pidada kui ka hetke turutrendidest. Saadet juhib Lauri Toomsalu.

Võta meiega ühendust ja kasvatame koos Sinu e-äri!