E-kaubanduse BLOGI

Kasutamata potentsiaal - B2B e-kaubandus?

Enamasti oleme harjunud rääkima eraklientidele suunatud e-poodidest ehk B2C e-kaubandusest. Ometi näitavad erinevad raportid ja analüüsid seda, et suurim kasvupotentsiaal tulevikuks, leidub ettevõtete jaoks B2B e-kaubanduse kanalite arendamises.
Tegemist on valdkonnaga mis viimastel aastatel on peadpööritava kiirusega arenemas ning mille maht on tänaseks juba mitmeid kordi suurem kui B2C klientidele suunatud e-kaubandus.

Õnnestunud e-pood nõuab pidevat koostööd
Liviko e-poe kogemus

Eesti alkoholitööstuse lipulaeva Liviko e-pood tõestab, et e-kaubanduse projekti õnnestumise võti on kõigi osapoolte pühendumine ja aktiivne koostöö.
Liviko on Eesti turul väga tuntud kaubamärk, nii tootja kui ka maaletoojana, kuid veel hiljuti puudus ettevõttel oma e-pood. Samas oli vajadus e-poe järele selge, mistõttu asuti eelmise aasta sügisel FinestCommerce’iga koostöös seda võimalust looma.

Millega paistab silma keskmine Eesti internetipood?

FinestCommerce juht Martin Lond analüüsis 33 Eesti kõige kasutajasõbralikumaks e-poeks kandideerinud veebikauplust ning lõi selle põhjal keskmise internetipoe profiili. Järgnevas artiklis vaatleme lähemalt, millega keskmine e-pood silma hakkab.

5 võimalust, kuidas tellija saab aidata e-kaubanduse projektil õnnestuda

Sageli tõstetakse e-kaubandusega seotud projektidest rääkides esile IT-alane kompetents, kuid samas jäetakse arvesse võtmata, et edukas projektis on oluline roll ja vastutus ka tellijal.

E-poodi aitab töös hoida projektijärgne hooldus!

Kaubandusettevõtte edus mängib võtmerolli e-pood. Iga e-poodi pidav kaupmees teab, et veebiplatvormi loomine ja haldamine nõuab omajagu aega, energiat ja ka investeeringuid. Kuid selleks, et e-pood pakuks enamat kui vaid uhke esmamulje ning tänased ja tulevased kliendid sealt parima võimaliku kogemuse saaksid, ei tohiks unustada e-poe projektijärgset hooldust, ilma milleta võib kogu tehtud töö ja vaev asjatuks osutuda.

Millega tuleb e-poe eelarve koostamisel arvestada?

Miks maksab mõnede e-poodide seadistamine alla saja euro, samas teiste hinnaks võivad kujuneda kümned tuhanded või isegi rohkem? Lühike vastus sellele küsimusele on, et maksumus sõltub ettevõtte vajadustest ja soovidest.

B2B e-äri on kullaauk!
Mida te ootate?

Juba täna ületab B2B e-kaubanduse maht maailmas traditsioonilisema B2C e-kaubanduse omi ning ennustatakse, et tõsiselt suur tõus selles valdkonnas on lähiaastatel alles ees.
Ärilt-ärile müügitehinguid tegevatel ettevõtetel on praegu parim aeg oma müügiprotsessi digitaliseerimiseks ning automatiseerimiseks. Ometigi juhatati tänavusel Baltic e-Commerce Forumil üks esinejatest sisse pealkirjas viidatud sõnadega.

FinestCommerce_Müügiarhitekt

MIDA OOTAB ÄRIKLIENT KAUPMEHELT?

See võib kõlada karmilt, aga digitaalsete tehnoloogiate pidev areng on toonud kaasa olukorra, kus tootjad on sunnitud oma äriklientide eest võitlema. Järjest enam äriklientide esindajaid otsivad enda jaoks sama mugavat ostukogemust, mida nad saavad eraisikutena, endale meelepärasest B2C e-poest tellimusi tehes. Inimeste ostukäitumine on ajas muutunud...

KAASAAEGSE VEEBIPOE SAAMISLUGU

COVID-19 seadis paljud seni vaid füüsilises poes tegutsenud kaubandusettevõtted raske valiku ette – kas sulgeda piirangute tõttu oma uksed või kohaneda uute oludega ning luua kiiremas korras alternatiivne võimalus online-ostlemiseks.
Samast seisust leidis end 2020. aasta kevadel ka enam kui veerand sajandit Eestis tegutsenud põrandalahendusi pakkuv ettevõte Floorin, kes oli juba mõnda aega kaalunud võimalusi avada lisaks Tallinnas ja Tartus tegutsevatele viimistlusmaterjalide kauplustele ka veebipood.

KAASAAEGSE VEEBIPOE SAAMISLUGU

5 põhjust, miks peaksid B2B ärina e-poodi investeerima

Pandeemia pani paljusid ettevõtteid ennaktempos oma e-poodi arendama – kes tegi vajalikud uuendused maksete ja tarnete lihtsustamiseks, sortimendi suurendamiseks, tooteinfo täpsustamiseks, kes investeeris hoopis täiesti uue, mõne ettevõtte puhul lausa esimese e-poe loomisesse. Olukordades, kus valdav enamus füüsilisi poode pidi oma uksed sulgema, ei olnudki neil muud valikut – tegu oli ellujäämiseks vajalike sammudega.
Koroonapiirangud mõjutasid B2B ärisid mõnevõrra vähem – aja jooksul sisse töötatud ärisuhted olid niikuinii füüsilisest ostukeskkonnast kulgenud pigem meilboksi ning puudus terav vajadus oma äriprotsesse kardinaalselt uuendada...

KUULA | Milline on Eesti ettevõtete kasvupotentsiaal tänu
e-kaubandusele?

Koos anname sinu ettevõtte kasvule hoogu!

Ootame sinu äriarendus- ja juhttiimi tasuta töötuppa, et kaardistada võimalused e-äri kasvatamiseks

Võta meiega ühendust ja kasvatame koos Sinu e-äri!